Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2007



Είναι κάποια ψήγματα σκόρπιες εικόνες ενός γραμμένου μυθιστορήματος που ζητά να αποκαλυφθεί
Η θεία Βικτόρια (Ζαβιτσιάνου) , σπίτι της η βίλα Ροσσα στην Κέρκυρα, μέρος συνάντησης καλλιτεχνών, ζωγράφων, ποιητών
Ο πίνακας της
(δια χειρός Τσιριγώτη)στον τοίχο του σπιτιού μου, η φωτογραφία της (ηλικιωμένης πια) στο οικογενειακό αλμπουμ,η θεία Βικτόρια που ο πατέρας μου άνοιγε το συρτάρι με τα λεφτά και έπαιρνε για να πάει να γλεντήσει με τους φίλους, η θεία Βικτόρια πρώτη ξαδέρφη του παππού,(πέθανε πάμπτωχη)την επισκέφτηκε διωγμένη η ξαδέρφη της Αντωνίνα όταν γύρισε από την Γαλλία.
Ο προπάππους, ο γιατρός Λεωνίδης την πάντρεψε με άλλο γιατρό δίνοντας μεγάλη προίκα και στο ταξίδι του μέλιτος στο Παρίσι ο σύζηγος διαπίστωσε πώς δεν ήταν παρθένα ,αυτή η μεγαλωμένη μες το σπιτι.
Την έδιωξε λοιπόν, κρατώντας φυσικά την μεγάλη προίκα, και η «άτιμη» γύρισε σπίτι.Όταν την έστειλε ο πατέρας της στην Κέρκυρα αποκαλυφθηκε το μυστικόΕνας ξάδερφος, Κατσαιτης κι αυτός την είχε αποπλανήση.Η Αντωνίνα είναι θαμμένη δίπλα στον πατέρα της στο Δράπανο.Ατυχη κοπέλα.
Ο προπάππους μου Λεωνίδης παντρεμένος κι αυτός με την προγιαγιά μου(την αδερφή του Φωτεινού Πανά του μεγάλου οφθαλμίατρου της Γαλλίας)την Άννα Πανά
Η θεία μου έχει το όνομα της γιαγιάς της.
Ζήσαν καιρό στο σπίτι τους στα Σπαρτιά, έχτισαν κι ένα αρχοντικό στο Αργοστόλι με ταβάνια ζωγραφισμένα κι αγάλματα γκρεμίστηκε στους σεισμούς το 53 η θεια Βιβή το είχε πουλήσει λίγο πριν για προίκα .
Ο προπάππους μου Λεωνίδης γιατρός σπουδαγμένος στην Ιταλία να μπαίνει στα σπίτια στις παραποτάμιες συνοικίες στο Ληξούρι στα χρόνια της πανώλης εκεί που ούτε παππας δεν έμπαινε να διαβάσει τους νεκρούς τιμηθείς με χρυσό σταυρό από τους κατοίκους σταυρό που τον έφτιαξαν με λεφτά και κοσμήματα σαν ευχαριστία για την προσφορά του(σταυρό που έζησε την οικογένεια στα χρόνια της κατοχής ) ο δημοκράτης πατριώτης που ήθελε την ένωση με την Ελλάδα και μετά τα γύρισε έφυγε και πήγε στο Αργοστόλι,.
Τα εγγόνια του έμελλε να γράψουν την δική τους ιστορία στην κατοχή ενάντια στους Γερμανούς σε Ελλάδα και μέση ανατολή.
Ο παππούς μου Ο Γεράσιμος που πέρασε οκτώ χρόνια στην Χαιδεβέργη το Παρίσι και την Ελβετία δήθεν σπουδάζοντας ιατρική αλλά στην πραγματικότητα σε διασκεδάσεις και μετά γύρισε και αφοσιώθηκε στην θρησκεία αφού πρώτα πέρασε από μια τράπεζα και δολίως κατηγορήθηκε για υπεξαίρεση.Ο Νικολάκης θα βρέξει η Ελένη η Μαρία άλλη τραγική φυσιογνωμία κι αυτή ο άντρας της την κόλλησε σύφιλη.

1820 έως 1915 όλα στροβιλίζονται σε ενα τρελλό χορό τα Επτάνησα ενώνονται με την Ελλάδα η Ευρώπη βράζει επαναστάσεις επιδημίες η Κεφαλονιά κέντρο του κόσμου

3 σχόλια:

Karelas George είπε...

O πατέρας σας ήταν ένας γνήσιος και αγνός πατριώτης. Ένας πραγματικός ήρωας!

Unknown είπε...

καλημερα λεγομαι και εγω Κατσαϊτη και σας προωθώ το mail που μου έστειλε ο μπαμπάς μου
όταν του είπα να δει το site σας


Τίτη μου
Ο κάθε Κατσαΐτης που προσπαθεί να βρεί το σόι του (θεμιτό) εύκολα βρίσκει το όνομα "Κατσαίτης" και το οικόσημο, στα βιβλία και στο διαδίκτυο
αλλά συνήθως πρόκειται για συνωνυμία αφού στο Ληξούρι υπάρχουν πολλοί με το επώνυμο μας χωρίς να είναι της
οικογένειας *** αλλά και στην Πάτρα καθώς και στην Λευκάδα. Στην Κέρκυρα υπάρχουν επίσης πολλοί εκ των οποίων καποιοι είναι
με οικόσημο διαφορετικό όμως, και σίγουρα συγγενείς από ότι έλεγε ο θείος Λουκάς που είχε περι πολλού το θέμα της οικογένειας αλλά και του τίτλου.
Επίσης έχω μιλήσει τελευταία με μια μακρινή συγγενή που ήταν στην Αίγυπτο, καθώς και κάποιον ξάδελφο που έμενε στην Θεσσαλονίκη.
Του παππού μου το πτυχίο από το πανεπιστήμιο της Padova τον αναφέρει ως ευγενή Κεφαλλήνα η θεία μου η Ρεγγίνα -σύζυγος
Ιωάννη - έχει το οικόσημο σε πρωτότυπο στο σπίτι της στην Καλλιθέα.
Ο ξάδελφος μου Αντρέας Κατσαΐτης γιός του Λουκά δικηγόρος όπως οπατέρας του και ο παππούς του γνωρίζει περισσότερα
για το θέμα ο δε Θείος Πέτρος αδελφός του προαναφερθέντος Λουκά έχει κρεμασμένα στο συμβολαιογραφείο του
πτυχία του πατέρα του Αντρέα και του αδελφου του πατέρα του Ευάγγελου (Παππού μου) και προπάππου σου με τον τίτλο
nobile di Cefallonia από την Universitα di Padova.
Το σπίτι μας στο Ληξούρι γκρεμίστηκε το 53 στους σεισμούς και τελευταία έμενε εκεί contessa Αγγελική Κατσαΐτη αδελφή των
Αντρέα και Ευάγγελου και της οποίας το όνομα έχει και η αδελφή μου Λίνα.
Το σπίτι δώθηκε στην ψυχοκόρη της με την συγκατάθεση του αδελφού της και παππού μου καθώς καιτων ανηψιών της μια
που η ίδια δεν είχε παιδιά.
Να ξέρεις ότι στην Κεφαλλονιά οι τίτλοι ευγενείας ακολουθούσαν όλους τους απογόνους και όχι μόνιο τους πρωτότοκους και τους
είχαν και οι κόρες (τα δε μικρά τα αποκαλούσαν κοντεσσίνους-νες. Συχνά η γιαγιά μου αποκαλούσε έτσι την Θεία Λίνα)
Οπως πολυ καλά γνωρίζεις οι τίτλοι δεν με απασχολούν καθόλου (άλλωστε στην εποχή μας ηχεί αστείο) αλλά ενοχλούμαι όταν
κάποιοι πάνε να περάσουν για κάτι που δεν είναι ή που θα ήθελαν να είναι.
Βέβαια μπορεί ο blogger να είναι και κάποιος μακρινός συγγενής αλλά πιστεύω ότι αν είναι έτσι όλο και κάτι θα είχε ακούσει ίσως καμμιά λεπτομέρεια χαρακτηριστική - όπως εγώ - από παππούδες γιαγιάδες περί κόντηδων κλπ πράγμα που δεν αναφέρει.
Την λύση μπορεί να μας την δώσει και η θεία Ρεγγίνα η οποία είναι επίσης από το νησί και η οποία προέρχεται από οικογένεια με οικόσημο το οποίο επισης έχει στο σπίτι της. Παραμπιπτόντως σου αναφέρω ότι η Ρεγγίνα τελείωσε την ¨Καλών τεχνών" πριν 1-2 χρόνια σε ηλικία περιπου 80! είναι ακμαιότατη και τον Ιούνιο η Μαρίνα η Κατσαΐτη του Ντίνου την επισκεύθηκε στο σπίτι της και ύστερα από λίγες μέρες την είδε στο Ηρώδειο!!!
Το οικογενειακό μας δένδρο από όσο ξέρω από την γιαιγιά μου την "Κοντέσσα Βασιλική" όπως την αποκαλούσαν ακόμα στο Ληξούρι
και μετά τους σεισμούς όταν πήγαμε γύρω στο 60 κάποιες ηλικιωμένες φίλες της είναι το εξης:

Unknown είπε...

ΠΕΤΡΟΣ (κατά τον Θείο Λουκά είναι ο συγγραφέας;;! όπως σου είπα

▼ εμένα δεν με πολυαπασχόλησε το θέμα για το κοντιλίκι

▼ και τα καβαλιεράτα -όπως λενε στην Κεφαλλονιά- αλλά εκείνος

▼ ένα διάστημα ήθελε να διεκδικήσει πνευματικά δικαιώματα για

▼ το "Ιφιγένεια εν Ληξουρίω"

ΑΝΔΡΕΑΣ(1855≈1950?)---------ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ (1856-1948)-------- ΑΓΓΕΛΙΚΗ (απεβ 1952)

▼ ▼

| ΠΕΤΡΟΣ –ΣΠΥΡΙΔΩΝ—ΧΡΙΣΤΟΠΑΝΑΓΗΣ—ΙΩΑΝΝΗΣ-- ΣΟΦΟΚΛΗΣ

| ▼ ▼| ▼ ▼ ▼

| ατεκνος ατεκνος ▼ ατεκνος 2 κόρες

▼ ▼

| ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ (εγώ) ------ΑΓΓΕΛΙΚΗ

| ▼

| ΤΑΤΙΑΝΑ----ΕΣΥ------ΧΡΗΣΤΟΣ



|

|

▼|

ΠΕΤΡΟΣ ---------------------- ΛΟΥΚΑΣ ----------------------------- ΙΩΑΝΝΗΣ+Ρεγγίνα*

▼ ▼ |

Κόρη ΑΝΔΡΕΑ---------ΚΩΝ/ΝΟ χωρίς τέκνα

| ▼

▼ |

χωρίς τέκνα ▼

|



ΜΑΡΙΝΑ---------ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ



* Η Μαρίνα τον Ιούνιο είδε το οικόσημο και της το ζήτησε αλλά η θεία Ρεγγίνα δεν της το έδωσε παρ΄ όλο που δεν έχει παιδιά και είναι πολύ ηλικιωμένη

και ούτως ή άλλως έχει το πατρικό της.

** Οι αδελφοί Ανδρέας και Ευάγγελος είχαν πτυχία νομικής της Padova, οι υπόλοιποι ήταν νομικοί και γιατροί από Ελλάδα

***Βασικά για να ξέρεις ,ο πρωτος Κατσαΐτης είχε τον τίτλο του πρίγκηπα της Τραπεζούντας και έφυγε από εκεί με όλη την ακολουθία του

μετά την άλωση της πόλης ( η Τραπεζούντα έπεσε 50-60 χρόνια μετά την Πόλη) και πήγε πρώτα στην Οδησσό και μετά μεταφέρθηκαν στην Κεφαλλονιά

-όλοι όσοι τον ακολούθησαν λεγόντουσαν "Κατσαΐτηδες" όπως συνηθιζόταν τότε (παράβαλε το Ζακυνθινό Λομβαρδιανοί) γιαυτό ειδικά στο Ληξούρι το όνομα είναι διαδεδομένο χωρίς να υπάρχει συγγένεια.

Επίσης το οικόσημο έχει κορόνα με 5 αιχμές (πρίγκηπα) και όχι με 3 όπως έχει ο κόντε και αυτό διότι ο τίτλος ευγενείας προυπήρχε και αναγνωρίστηκε από τους ενετούς.

Φιλιά στην "κοντεσσίνα" μου

ο Μπαμπάς